E-tjänster för förtoendevalda

Här samlar vi länkar till e-tjänster för förtroendevalda.

Du kan använda e-tjänsterna i mobil, dator eller läsplatta. 

E-tjänsterna för förtroendevalda är utformade för att underlätta för både dig som är förtroendevald och den som ska ta emot och handlägga ärendet.

Genom att skicka in ditt ärende digitalt bidrar du dessutom till kommunens viktiga hållbarhetsarbete och ambitionen att minska pappersanvändandet.

När du startar en e-tjänst kommer du till en inloggningssida. Därefter får du identifiera dig med e-legitimation, till exempel BankID. Det gör du för att vi ska veta vem som skickat in uppgifterna.

Vissa av e-tjänsterna innehåller en blankett i forma av en ifyllbar pdf som du kan fylla i på din dator, skriv ut, underteckna och skicka in antingen via post eller som scannat dokument.

Kontakta kommunen via tfn 0932-140 00 om du inte kan använda en e-tjänst för att du saknar e-legitimation. Du kan via länken nedan under Relaterat innehåll läsa mer om hur det fungerar och hur du beställer det.