Attraktiv arbetsgivare

Hur hittar man rätt folk och hur får man dem att stanna?

Med den snabba utvecklingen i norra Sverige är det stor konkurrens kring arbetskraften. För att vara attraktiv som arbetsgivare behövs ett strategiskt och långsiktigt arbete även om behovet är akut.

ALMI Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. har tagit fram detta program som är en kombination av föreläsningar och workshops som ger dig verktyg för att attrahera, utveckla och behålla kompetens.

VAD GER PROGRAMMET DIG?

• Förståelse för rekryteringsutmaningar
• Förutsättningar för en rekryteringsstrategi
• Nya perspektiv på personalutveckling
• Förmåga att formulera ditt arbetsgivarerbjudande
• Kunskapsdelning och tips från andra företagare

VEM RIKTAR SIG PROGRAMMET TILL?
Programmet passar dig som leder ett företag och/eller är ansvarig för rekryteringsprocessen på företaget och som inte vill låta kompetensbrist vara ett hinder för ditt företags tillväxtpotential.

KORT OM UPPLÄGGET
Temabaserade halvdagar med föreläsningar och workshops tillsammans med företagare i liknande situation.

NULÄGESANALYS, FÖRELÄSNINGAR OCH FYSISKA TRÄFFAR
Vi lägger stor vikt vid att inspirera till nya tankar och förmedla ny kunskap från expertföreläsare och erfarenheter från andra deltagare.

TRE TEMAN
Med stöd av erfarna affärsrådgivare arbetar vi igenom alla delar av en rekryteringsstrategi med föreläsningar, workshops och hemuppgifter.

1. Vad erbjuder vi och för vem?
2. Attrahera och rekrytera
3. Utveckla och behålla

KONSULTSTÖD
Deltagande företag ges efter programmet möjlighet till en kortare konsultinsats inom ett av de tre teman som träffarna omfattar.

TIDSPERIOD
2-3 månader.

KOSTNAD
Programmet kostar 1 000 kr.

Ladda ner denna pdf för samlad information på ett blad Pdf, 389.7 kB, öppnas i nytt fönster.

Näringslivsbild, dator

Utvecklingsprogrammet erbjuds inom ramarna för projektet Hållbar tillväxt.
I Västerbotten samverkar ALMI med Västerbottens Handelskammare kring detta program.